Options
Komunikācijas prasmes veidošanās robežsargu profesionālajā sagatavošanā. Promocijas darba kopsavilkums
Date Issued
2017
Author(s)
Indriksons, Alens
Rezekne Academy of Technologies
Abstract
Promocijas darba „Komunikācijas prasmes veidošanās robežsargu profesionālajā sagatavošanā” mērķis – veikt komunikācijas procesa izpēti militarizētas izglītības iestādes studijās un izstrādāt kritērijus un rādītājus, lai formulētu komunikācijas prasmes veidošanās mijsakarības un nosacījumu likumsakarības, izstrādāt komunikācijas prasmes veidošanās didaktiskā modeļa shēmu robežsargu profesionālajā sagatavošanā un ieteikumus robežsargu
profesionālās sagatavošanas sistēmas un nozaru (militārās) pedagoģijas procesa pilnveidei.
Pētījumā analizēta komunikācijas prasmes veidošanās problemātika robežsargu profesionālajā sagatavošanā, izstrādāta komunikācijas prasmes veidošanās didaktiskā modeļa shēma, izstrādāti un teorētiski pamatoti komunikācijas prasmes veidošanās kritēriji un rādītāji, tika veikts pilotpētījums, VRK izglītības procesa stipro un vājo pušu, iespēju un draudu analīze, kā arī analizēti robežsargu profesijas standarti. Tika definēta „subjekts – objekts” komunikācija militarizētā izglītības iestādē, docētāja un studējošā komunikācijas prasme specifiskā militarizētas izglītības iestādes vidē.
profesionālās sagatavošanas sistēmas un nozaru (militārās) pedagoģijas procesa pilnveidei.
Pētījumā analizēta komunikācijas prasmes veidošanās problemātika robežsargu profesionālajā sagatavošanā, izstrādāta komunikācijas prasmes veidošanās didaktiskā modeļa shēma, izstrādāti un teorētiski pamatoti komunikācijas prasmes veidošanās kritēriji un rādītāji, tika veikts pilotpētījums, VRK izglītības procesa stipro un vājo pušu, iespēju un draudu analīze, kā arī analizēti robežsargu profesijas standarti. Tika definēta „subjekts – objekts” komunikācija militarizētā izglītības iestādē, docētāja un studējošā komunikācijas prasme specifiskā militarizētas izglītības iestādes vidē.
The aim of the thesis „Formation of the Communication Skills in Professional Training of Border Guards” is to perform a study of communication in the teaching process at a military educational institutionand develop theoretical criteria and indicators for a practical study, in order to formulate linkages and implicants of formation of the communicative competence; develop a didactic model scheme of formation of the communicative competence and recommendations for improvement of the professional training system of border guards and of the specialized (military) pedagogical process.
The issues of formation of the communication skills in the professional training of border guards are analyzed in the present study; a didactic model of formation of the communication skills is developed; the criteria of formation of
the communication skills were developed and theoretically substantiated; a pilot study was conducted; analysis of the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the State Border Guard College was performed; the standards for the border guard profession were analyzed. Communication “subject – object” at a military educational institution and the docent’s and the student’s communication skills in the specific environment of a military educational institution was defined.
The issues of formation of the communication skills in the professional training of border guards are analyzed in the present study; a didactic model of formation of the communication skills is developed; the criteria of formation of
the communication skills were developed and theoretically substantiated; a pilot study was conducted; analysis of the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the State Border Guard College was performed; the standards for the border guard profession were analyzed. Communication “subject – object” at a military educational institution and the docent’s and the student’s communication skills in the specific environment of a military educational institution was defined.