Options
Bionika vidusskolas fizikas mācību satura apguvē. Promocijas darba kopsavilkums
Date Issued
2013
Author(s)
Poplavskis, Jānis
Rezekne Academy of Technologies
Abstract
Promocijas darba „ Bionika vidusskolas fizikas mācību satura apguvē’” mērķis - izpētīt vidusskolas fizikas mācību saturu, bionikas ieviešanas iespējamību fizikas apguves procesā, izstrādāt skolēnu zināšanas par dabu integrējošu didaktisko modeli, kas sekmē dabaszinību un tehnoloģiju kompetences attīstību un veicina intereses veidošanos par dabaszinātnēm.
Pētījumā veikta literatūras un izglītības dokumentācijas analīze par fizikas mācību procesa īstenošanas pedagoģiski psiholoģiskajiem aspektiem, par mācību satura attīstību konstruktīvā, uz kontekstiem balstītā pedagoģiskajā procesā, izstrādāts skolēnu zināšanas par dabu integrējošu didaktiskais modelis, integrējot bioniku vidusskolas fizikas mācībās, izstrādāti kritēriji skolēnu zināšanas par dabu integrējošā didaktiskā modeļa efektivitātes pārbaudei, veikta izstrādātā modeļa aprobācija un efektivitātes izvērtējums.
Pētījumā veikta literatūras un izglītības dokumentācijas analīze par fizikas mācību procesa īstenošanas pedagoģiski psiholoģiskajiem aspektiem, par mācību satura attīstību konstruktīvā, uz kontekstiem balstītā pedagoģiskajā procesā, izstrādāts skolēnu zināšanas par dabu integrējošu didaktiskais modelis, integrējot bioniku vidusskolas fizikas mācībās, izstrādāti kritēriji skolēnu zināšanas par dabu integrējošā didaktiskā modeļa efektivitātes pārbaudei, veikta izstrādātā modeļa aprobācija un efektivitātes izvērtējums.
The goal of the thesis „Bionics in the learning ofsecondary school physics curriculum” is to evaluatethe curriculum of secondary school physics, the possibility of including bionics in the learning process of physics, to develop a didactical model that integrates knowledge about nature and helps
develop competency in the fields of natural sciences and technology as well as aids the development of intrest towards natural sciences.
An analysis of literature and educational documentation concerning the pedagocically psychological aspects of realising physics curriculum, the development of the curriculum in constructive, context based pedagogical process. A didactical model that integrates the student’s knowledge about nature has been developed. Criteria to evaluate the effectivness of the previously developed didactical model that integrates the student’s knowledge about nature have been developed. An approbation and evaluation of the efficiency of the developed model has been done.
develop competency in the fields of natural sciences and technology as well as aids the development of intrest towards natural sciences.
An analysis of literature and educational documentation concerning the pedagocically psychological aspects of realising physics curriculum, the development of the curriculum in constructive, context based pedagogical process. A didactical model that integrates the student’s knowledge about nature has been developed. Criteria to evaluate the effectivness of the previously developed didactical model that integrates the student’s knowledge about nature have been developed. An approbation and evaluation of the efficiency of the developed model has been done.