Doctoral Theses (IVDF)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Doctoral Theses (IVDF) by Author "Černova, Emīlija"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationSkolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā. Promocijas darba kopsavilkums(2012)
;Prudņikova, IlgaČernova, EmīlijaMūsdienu laikmets speciālajai izglītībai izvirza savas prasības, jo Latvijā speciālo izglītības vajadzību nodrošināšana iekļaujošā vidē ir viens no izglītības politikas prioritāriem virzieniem (Izglītības attīstības pamatnostādnes 2007 – 2013. gadam, 2006). Kā jaunākā tendence jāmin skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem (turpmāk šajā darbā jēdzienam garīgās attīstības traucējumi tiks lietots pieņemts saīsinājums GAT) pēc iespējas pilnīgāka iekļaušanās ne tikai skolā, bet visā sabiedrībā, iesaistīšanās sociālā vidē (Bethere, 2007; Nīmante 1998, 2006, 2008; Tihomirova, 2010), tomēr lielas pretrunas pastāv, domājot par līdzekļiem, veidu un procesu. Pētījuma tapšanu ir rosinājusi nepieciešamība sekmēt skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem GAT pedagoģisko integrēšanos, tāpēc šobrīd speciālajai internātpamatskolai jābūt atvērtai pārmaiņām, kas vērojamas sabiedrībā, jāņem vērā skolēna speciālās vajadzības, jāpilnveido pedagoģiskā procesa organizācija. Speciālajai internātpamatskolai ir jākļūst par tādu vidi, kur norit skolas un vecāku sadarbība, pateicoties kurai tiek atklātas un izmantotas šo skolēnu spējas, tiek veidota praktiskās darbības pieredze, lai skolēni ar vidēji smagiem un smagiem GAT skolas vidē mērķtiecīgā darbībā veidotās zināšanas, prasmes un attieksmes varētu lietot turpmākā dzīvesdarbībā.