Doctoral Theses (IVDF)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Doctoral Theses (IVDF) by Author "Dzerviniks, Jānis"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- PublicationBionika vidusskolas fizikas mācību satura apguvē. Promocijas darba kopsavilkums(2013)
;Poplavskis, JānisDzerviniks, JānisPromocijas darba „ Bionika vidusskolas fizikas mācību satura apguvē’” mērķis - izpētīt vidusskolas fizikas mācību saturu, bionikas ieviešanas iespējamību fizikas apguves procesā, izstrādāt skolēnu zināšanas par dabu integrējošu didaktisko modeli, kas sekmē dabaszinību un tehnoloģiju kompetences attīstību un veicina intereses veidošanos par dabaszinātnēm. Pētījumā veikta literatūras un izglītības dokumentācijas analīze par fizikas mācību procesa īstenošanas pedagoģiski psiholoģiskajiem aspektiem, par mācību satura attīstību konstruktīvā, uz kontekstiem balstītā pedagoģiskajā procesā, izstrādāts skolēnu zināšanas par dabu integrējošu didaktiskais modelis, integrējot bioniku vidusskolas fizikas mācībās, izstrādāti kritēriji skolēnu zināšanas par dabu integrējošā didaktiskā modeļa efektivitātes pārbaudei, veikta izstrādātā modeļa aprobācija un efektivitātes izvērtējums. - PublicationE-studiju procesa attīstība militarizētā izglītības iestādē(2022)
;Spridzāns, MārtiņšDzerviniks, JānisPētījumā analizētā problēma: sistēmiskas pieejas trūkums e-studiju procesa organizācijā un uzraudzībā, docētāju digitālās kompetences pilnveidē un novērtēšanā neveicina efektīva e-studiju procesa organizēšanu mūsdienīgas digitālās izglītības pamatprincipu integrācijai un e-studiju procesa tālākai attīstībai specifiskā militārā vidē. Pētījuma aktualitāte un problēmas formulējums noteica promocijas darba tēmas izvēli: “E-studiju procesa attīstība militarizētā izglītības iestādē”. Pētījuma objekts: e-studiju process militarizētā izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets: docētāju digitālās kompetences pilnveide e-studiju procesa attīstībā. Pētījuma mērķis: izpētīt e-studiju procesa attīstības pedagoģiskās likumsakarības, izstrādāt un aprobēt teorētiski pamatotu docētāju digitālās kompetences veidošanās didaktisko modeli e-studiju attīstībai militarizētā izglītības iestādē. Lai pilnveidotu e-studiju procesu un attīstītu docētāju digitālo kompetenci militarizētā izglītības iestādē, tiek formulēti pētījuma jautājumi: 1. Kādas ir docētāja digitālās kompetences pilnveides iespējas militarizētā izglītības iestādē? 2. Kādi kritēriji un rādītāji ir izmantojami docētāja digitālās kompetences novērtēšanā? 3. Kā docētāju digitālās kompetences pilnveides modelis attīstīs e-studiju procesu militarizētā izglītības iestādē? Pētījuma teorētiskā analīze un atbildes uz šiem pētījuma jautājumiem pamato digitālās kompetences veidošanās didaktiskā modeļa teorētisko komponentu, uz kā balstās docētāju digitālās kompetences pilnveide kā organizētā, tā pašmācību praksē. - PublicationE-studiju procesa attīstība militarizētā izglītības iestādē. Promocijas darba kopsavilkums(2022)
;Spridzāns, MārtiņšDzerviniks, JānisMārtiņa Spridzāna promocijas darbs izglītības zinātnē, nozaru pedagoģijas apakšnozarē ,,E-studiju procesa attīstība militarizētā izglītības iestādē” Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā, Izglītības, valodu un dizaina fakultātē. Darba zinātniskais vadītājs Dr.paed., profesors Jānis Dzerviniks. Pētījuma mērķis ir izpētīt e-studiju procesa attīstības pedagoģiskās likumsakarības, izstrādāt un aprobēt teorētiski pamatotu docētāju digitālās kompetences veidošanās didaktisko modeli e-studiju attīstībai militarizētā izglītības iestādē. Promocijas darba saturu veido trīs savstarpēji saistītas nodaļas. 1. nodaļā veikta e-studiju procesa īstenošanas teorijas un prakses analīze militarizētā izglītības iestādē, apkopoti e-studiju ieviešanas un īstenošanas teorētiskie un praktiskie aspekti analizējot pedagoģijas un tehnoloģiju efektīvas integrācijas aspektus specifiskā militarizētas izglītības iestādes vidē. Nodaļā apkopoti efektīvas docētājs-studējošais sadarbības pamatprincipi e-studiju vidē, kā arī analizēti pētījumi un labās prakses piemēri efektīvas e-studiju vides plānošanai un realizācijai militarizētas izglītības kontekstā. 2. nodaļā atspoguļoti docētāju digitālās kompetences pilnveides teorētiskie un praktiskie aspekti militarizētā izglītības iestādē, analizējot docētāju digitālās kompetences pilnveides iespējas un problemātiku. Nodaļā definēti docētāju digitālās kompetences veidošanās vispārēji principi un likumsakarības, balstoties uz pētījumu rezultātiem definēti digitālās kompetences novērtēšanas kritēriji, izstrādāts docētāju digitālās kompetences pilnveides modelis un tā zinātniskais pamatojums. 3.nodaļā analizēta docētāju digitālās kompetences pilnveides modeļa aprobācijas gaita, analizēta e-studiju vides attīstības funkcionalitāte, veikts salīdzinošais pētījums docētāju digitālās kompetences pilnveides attīstībā Covid-19 pandēmijas laikā.